سامانه بارشی به یزد رسید

ایسنا/یزد رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان یزد از آغاز فعالیت سامانه بارشی از ظهر روز گذشته و ادامه دار بودن آن تا پایان روز جمعه خبر داد.

«سیدعباس میرحسینی» درباره آخرین تغییرات آب و هوایی استان در گفت وگو با ایسنا، گفت: استان یزد بعدازظهر روز گذشته سه شنبه اول آبان شاهد بارش های مختصری بود که بیشترین میزان بارش ها از بختیاری به میزان 4.5 میلیمتر گزاش شد.

وی افزود: براساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا ظهر جمعه در استان ادامه دار خواهد بود.

میرحسینی ادامه داد: همچنین برای سطح شهر یزد نیز فعالیت این سامانه بارشی از ظهر فردا پنجشنبه سوم آبان تقویت و شاهد وزش باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده در شهر یزد خواهیم بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ادامه داد: بیش ترین بارش ها از بختیاری به میزان 4.5 میلیمتر، خوانسار سه میلیمتر، نصرآباد یک میلیمتر، هرات و بنادک سادات 0.7 میلیمتر و طزرجان و سبزدشت 0.6 میلیمتر گزارش شده است.

وی ادامه داد: با ادامه موج جوی پیش بینی می شود تا پیش از ظهر روز جمعه در بیش تر مناطق استان وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک را داشته باشیم و در همین مدت بارندگی نیز داریم که انتظار می رود شدت بارش ها در مناطق جنوبی و ارتفاعات شیرکوه بیشتر از دیگر مناطق استان یزد باشد.

میرحسینی افزود: برای صبح شنبه هفته آینده نیز کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می شود و دمای کمتر از صفر برای مناطق کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

که بیشترین میزان بارش ها از بختیاری به میزان 4.5 میلیمتر، خوانسار 3 میلیمتر و نصرآباد یک میلیمتر گزارش شده است.

از بعد از ظهر روز گذشته شاهد بارش های مختصری در استان بودیم که بیش ترین بارش ها از بختیاری به میزان 4.5 میلیمتر، خوانسار 3 میلیمتر، نصرآباد یک میلیمتر، هرات و بنادک سادات 0.7 میلیمتر و طزرجان و سبزدشت 0.6 میلیمتر گزارش شده است.وی ادامه داد: با ادامه موج جوی پیش بینی می شود تا پیش از ظهر روز جمعه در بیش تر مناطق استان وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک را داشته باشیم و در همین مدت بارندگی نیز داریم که انتظار می رود شدت بارش ها در مناطق جنوبی و ارتفاعات شیرکوه بیشتر از دیگر مناطق استان یزد باشد.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد افزود: برای صبح شنبه هفته آینده نیز کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می شود و دمای کمتر از صفر برای مناطق کوهستانی استان دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد: امروز صبح نیر با دمای 9 درجه خنک ترین منطقه استان بود و دمای کمینه شهر یزد هم به 16 درجه رسید.

نظرات

captcha